Schokje bij het schakelen van 5e naar 6e versnelling DSG-automaat

Schokje bij het schakelen van 5e naar 6e versnelling DSG-automaat

Heb je een auto met DSG versnellingsbak en geeft deze een schokje wanneer je van de vijfde naar de zesde versnelling schakelt. Een automatische versnellingsbak of ‘automaat’ van tegenwoordig is een geavanceerd systeem, maar wel een systeem wat je laat genieten van het rijden zonder dat je je druk hoeft te maken over het op tijd op- of terugschakelen. Maar het zijn en blijven mechanische systemen aangestuurd door moderne software en elektronica dus kan er altijd een probleem of defect ontstaan.Eén van de problemen die zich vooral voordoet bij de VW Golf, Passat en Audi A3 met een V6-motor, is het schokje bij het opschakelen van de 5e naar de 6eversnelling. Een automatisch versnellingsbak en zeker een DSG-automaat met zijn dubbele koppeling, hoort schok- en trillingvrij te schakelen.

Ook al lijkt het maar een kleine irritatie, kleine irritaties worden snel groot en nemen je plezier in het rijden weg. Daarnaast is het niet verstandig door te rijden wanneer je het vermoeden hebt dat er iets van de DSG-automaat niet helemaal naar behoren werkt.Bovenstaande problemen kunnen tot in de kleinste mechanische details worden uitgewerkt met bijbehorende afbeeldingen enzovoort. Maar aan alle problematieken van de DSG koppeling ligt software ten grondslag, hiermee wordt uiteindelijk namelijk al het mechanische aangedreven.

Wij kunnen jou bij Dynamic Tuning tot in de puntjes uitleggen hoe jouw motor en versnellingsbak op elkaar afgesteld zouden moeten zijn en eventuele problematieken oplossen zonder prestaties te verliezen.Naast het schokje bij het schakelen van de vijfde naar de zesde versnelling zijn er andere problemen die zich voor kunnen doen met een DSG Automaat;

Koppel DSG verhogen Schakeltijd DSG bak korter maken Chiptuning DSG Problemen DSG Koppeling SchokjeWij kunnen je helpen wanneer je jouw DSG wilt optimaliseren. Dat wil zeggen dat wij bijvoorbeeld de:

  1. Kickdown– en terugschakelfunctie aanpassen
  2. Afremmen op de motor verbeteren
  3. Wegrijden in de 2 soepeler laten lopen
  4. S en D aanpassen naar jouw wensen (omwisselen is ook mogelijk)
  5. Koppelbegrenzer verwijderen of verhogen (ofwel koppel DSG versnellingsbak verhogen) Hierdoor kan de motor getuned worden.
  6. Maximale koppel capaciteit van de DSG verhogen
  7. Schakelsnelheid/tijd verkorten
  8. Maximaal toerental DSG verhogen
Laat de DSG-automaat door ons chiptunen (afstellen). Wellicht kan het spoelen de versnellingsbak en nieuwe olie (automaatspoeling) ook het probleem oplossen. Bij Dynamic Tuning zijn wij je graag van dienst!

Offerte automaatspoeling
Reactie plaatsen