Page content

DSG Automaat schokt in 1e of 2e versnelling

DSG Automaat schokt in 1e of 2e versnelling

Schokt jouw DSG Automaat in de eerste of tweede versnelling of bij het wegrijden? Schakelt je DSG Bak schokkerig? In basis is het zo dat een DSG bak wegrijdt in de eerste en de tweede versnelling tegelijkertijd. Er kan een probleem ontstaan wanneer je het gas te diep intrapt. Dit geeft dan een ongewenste acceleratie. Dynamic Tuning kan de software in de auto zo programmeren dat voorkomen wordt dat de versnelling ‘te makkelijk’ in de 1 schiet.

Wegrijden in de tweede versnelling

Om soepel weg te rijden vanuit stilstand rijdt een DSG bak weg in de tweede versnelling al kan dit per software nog wel verschillen. Feitelijk rijdt een DSG bak weg in zowel de eerste als de tweede versnelling, aangezien er sprake is van twee koppelingen. Deze overgang van de eerste naar de tweede versnelling hoort soepel te verlopen, maar dit is dus niet altijd het geval.

DSG Versnellingsbak schokt

Wanneer doet dit probleem zich voor?

Het probleem doet zich voor wanneer je het gaspedaal heel snel en diep intrapt. De versnellingsbak schiet dan toch in de 1e versnelling. Dit geeft een acceleratie die je niet wilt en heeft als gevolg dat er behoorlijk abrupt wordt opgetrokken wat als onprettig wordt ervaren.

Kan de 1e versnelling uitgeschakeld worden?

Een simpele oplossing ligt voorhanden en klinkt erg logisch. Deze ‘oplossing’ wordt bij verschillende dealers toegepast en bestaat simpelweg uit het elimineren of verwijderen van de eerste versnelling in de DSG. Groot nadeel hiervan is dat de schakelpunten van de andere versnellingen ook hoger worden wat weer een behoorlijk nadeel kan zijn.

DSG Versnellingsbak schokt in 1e of 2e versnelling

Wij staan voor maatoplossingen

Dynamic Tuning garandeert maatoplossingen. Geen enkele standaardoplossing lijkt haalbaar voor de problemen rondom het optrekken met een DSG bak. Wat wij doen is het volgende:

Bij een DSG automaat is er een D en een S stand. De D staat voor Drive, de S staat voor Sport. Wij hebben een methode gevonden om deze twee standen individueel te programmeren. Na een heel lang technisch verhaal komt het erop neer dat het systeem wordt geforceerd zo veel mogelijk in de tweede versnelling te rijden en de eerste versnelling zoveel mogelijk te mijden.

Problemen met de DSG Automaat

Naast de ongewenste acceleratie in de eerste of tweede versnelling zijn er andere problemen die zich voor kunnen doen met een DSG Automaat:

Standaarden en mogelijke verbeteringen

Wij kunnen je helpen wanneer je jouw DSG wilt optimaliseren. Dat wil zeggen dat wij bijvoorbeeld de:

  1. Kickdown- en terugschakelfunctie aanpassen
  2. Afremmen op de motor verbeteren
  3. Wegrijden in de 2 soepeler laten lopen
  4. S en D aanpassen naar jouw wensen (omwisselen is ook mogelijk)
  5. Koppelbegrenzer verwijderen of verhogen. Hierdoor kan de motor getuned worden.
  6. Maximale koppel capaciteit van de DSG verhogen
  7. Schakelsnelheid/tijd verkorten
  8. Maximaal toerental DSG verhogen

De voordelen op een rij

Wil je dat wij jouw DSG automaat optimaliseren. Dit zijn de voordelen:

Chiptuning en automaatspoeling  Wij zijn officieel dealer van DSG Dokter

Chiptuning en automaatspoeling  Wij helpen je verder waar de algemene dealer dit niet kan

Chiptuning en automaatspoeling  Wij hebben de specifieke kennis in huis om je te helpen met je DSG

Overige diensten

Naast het optimaliseren van jouw DSG Automaat verzorgen wij ook:

Heb je vragen?

Zorgeloos op weg met jouw DSG Versnellingbak. Neem dan contact met ons op.

Offerte automaatspoeling

    Comment Section

    1 reactie op “DSG Automaat schokt in 1e of 2e versnelling


    Door M van leeuwen op 2 juni 2019

    Hoi ik heb een astro chevy uit 97 dus computer gestuurd ik heb de bak in zijn geheel laten reviseren alleen als ik hem start draait de motor min 2000 toeren en zak dan naar 800 toeren maar zet ik hem in zijn eerste versnelling dan geef hij een schok en tieren tal gaat dan heel even naar 1500 toeren ? Is dit af te stellen auto draait op gas

    Plaats een reactie


    *