Trilt jouw auto met DSG Versnellingsbak tijdens het optrekken? Dynamic Tuning is als DSG Dokter gespecialiseerd in het oplossen van problemen met DSG Versnellingsbakken.
Wat is een DSG Bak?
Een DSG bak is een moderne variant van een automatische versnellingsbak. Er is ten opzichte van een normale automatische versnellingsbak één groot verschil. Er zitten twee primaire assen en twee secundaire assen in een DSG versnellingsbak. Dit houdt in dat er een as is met de oneven versnellingen (1,3,5) en een as met de even versnellingen (2,4,6).
Er zijn twee koppelingen aanwezig om deze assen te bedienen. Deze extra materialen dienen een doel, namelijk het soepeler laten verlopen van het schakelen. Wanneer er geschakeld moet worden van de eerste naar de tweede versnelling, draait de tweede versnelling al. Zo is er een soepele overgang mogelijk, ook tussen de andere versnellingen.
Conclusie..
Wanneer de bak trilt is dat dus wel degelijk een probleem. De techniek is immers zo ontwikkeld om juist soepel te schakelen van de ene naar de andere versnelling en daarbij juist niet te trillen en te schokken. Vaak is er sprake van trillingen bij lage toeren en in lage versnellingen.
Waar komt het probleem vandaan?
Het probleem van een trillende en schokkende versnellingsbak is complex. Het technische gedeelte is vrij eenvoudig uit te leggen. Er wordt simpelweg niet goed getimed tussen de twee koppelingen die een DSG automaat heeft. De reden die daaraan ten grondslag ligt is dan weer de software. Het kan zo zijn dat deze niet goed afgesteld staat, waardoor het schakelen te laat of te vroeg plaatsvindt.
De voordelen op een rij
Wil je dat wij jouw DSG automaat optimaliseren. Dit zijn de voordelen:
Wij zijn officieel dealer van DSG Dokter
Wij helpen je verder waar de algemene dealer dit niet kan
Wij hebben de specifieke kennis in huis om je te helpen met je DSG
Overige diensten
Naast het optimaliseren van jouw DSG Automaat verzorgen wij ook:
Bij Dynamic Tuning zijn we inmiddels bedreven in het behandelen van DSG automaten en we willen u dan ook graag helpen met de juiste afstelling van uw DSG automaat.
Door
Richard
op
17 Sep 2020
Mijn VW Multivan T5 4Motion 7-traps DSG, BENZINE bj 2014 met 59.000 km op de teller lijkt sinds kort te trillen/schokken als ik wat meer gas geef dan normaal bij de overgang van 3e naar 4e versnelling. Voor mijn gevoel "twijfelt" deze of hij van zijn 3 naar zijn 4 wil. Voor het eerste gemerkt met een caravan erachter, omdat deze dan automatisch hoger in zijn toeren schakelt. Normaal rijd ik vrij rustig en merk ik er niets van, maar als ik 'm een keer laat doortrekken, dan heb ik dit probleem. Voor mijn gevoel alleen bij 3 naar 4. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Bij 56.000 km heeft deze een grote beurt gehad, inclusief de bak.
Reageren
Door
Raymond Verheij
op
11 Mar 2020
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb 3 maanden geleden een golf gekocht uit 2010 een 1.2 tsi.
De ketting koppelingsplaten zijn vernieuwd, ik heb nu last als hij in zijn 5/6 versnelling gaat, gaat hij een beetje schokken.
De auto heb ik net terug, er is een nieuwe mechatronic geplaats, ook zit er nieuwe software erop.
Ik ben te einde raad, garage zei wel dat er een storing was in 1 van de bobine, miss dat dit het is.
Weet u misschien wat het kan zijn?
Ik hoor het graag.
Gr Raymond
Reageren
Door
bjorn
op
04 Dec 2019
ik heb ook een probleem rij met een 1.4 s tronic van 2014 met maar 13500 km op de teller en in de 3e versnelling trilt hij bij lage touren ook heb ik het idee dat hij niet op tijd schakeld is dit op te lossen met een sofware update
Reageren
Door
bjorn
op
04 Dec 2019
graag een reactie
Reageren
Door
Sef
op
23 Nov 2019
Goeie middag ,Als ik hem met een warme motor optrek heb ik bij de eerste 2 versnelling dat de auto trilt(of de versnellingsbak).
Na de 2 heb ik er geen last meer van.
Enig idee ?Het gaat om een golf 6 1.4. Tsi dsg
Reageren
Door
Sam
op
08 Jul 2019
Hallo ik wou even toelichten ik rij in een golf6 tdi dsg 2.0 uit 2010 2 sinds 2 jaar in bezit van de golf en nooit problemen gehad met de automaatbak !!! vannochtend reed ik naar werk en was er niks aan de hand na dat ik klaar was na een 8 urige dienst stapte ik in de auto en reed ik net weg en voelde de auto trillen bij het overschakelen naar de 2 en vervolgends het zelfde bij 3,4,5,6 en na dat ie in de versnelling zit is er niks aan de hand maar bij het schakelen trilt hij effe na een tijdje rijden toen de auto warmer werd schakelde de auto weer als boter alsof er niks was gebeurd. Kunt u mij zeggen wat er precies aan de hand is en hoe dat op te lossen is ik belde namelijk naar een auto bedrijf en die vertelde mij dat het met de aandrijfas te maken heeft. Ik twijfel daaraan en dacht misschien met de oliebak te maken van de DSG Eventueel wat de kosten zijn indien er reparatie nodig is
Reageren
Door
Rodger
op
11 Jul 2019
exact dezelfde ervaring. bij warme motor nergens last meer van. ik ervaar dit ook plots sinds 2 dagen. mijn eerste gedachte was ook misschien de olie.ik ervaar dit tussen 1 en 2... graag reactie wat dit mogelijk kan zijn en kan gaan kosten.
Reageren
Door
Dennis
op
26 Jun 2021
Goedendag ik heb sinds vandaag met mijn Audi A3 e tronic uit bj 2015 automaat dat hij bij het wegrijden iets begint te trillen en eenmaal opgang is het weer weg en als ik dan weer stilsta en optrek dan trilt ie in het begin weer een beetje hebben jullie daar een oplossing voor.
Reageren
Door
IRIS
op
05 Oct 2021
GOEDENDAG,
IK RIJ MET EEN MERCEDES COUPE VAN HET JAAR 1994 EEN E 220 BENZ AUTOMAAT WEEK GELEDEN RIJD ER IEMAND IN MIJN ACHTERSTE MET GEVOLG SCHADE MAAR TOEN IK WEER VERTROK MET DE WAGEN BEGON HIJ TE BEVEN IN STAND D NA 80 GRADEN IS ER NIETS MEER AAN DE HAND OOK TOED HIJ DAT NIET IN ACHTERUIT RIJDEN VOOR DE REST RIJD DEZE WAGEN VOOR ZIJN OUDERDOM ZEER GOED WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN IK HEB OOK DE BANDEN TERUG LATEN BALANSEREN MAAR HET HELPT NIET
Richard
op 17 Sep 2020Raymond Verheij
op 11 Mar 2020bjorn
op 04 Dec 2019bjorn
op 04 Dec 2019Sef
op 23 Nov 2019Sam
op 08 Jul 2019Rodger
op 11 Jul 2019Dennis
op 26 Jun 2021IRIS
op 05 Oct 2021