DSG Mechatronic Reparatie

DSG Mechatronic Reparatie

De DSG Mechatronic is essentieel voor de juiste werking van de DSG Automaat. Wat als de DSG Mechatronic defect raakt? Is Mechatronic reparatie mogelijk?

Problemen met de DSG Mechatronic

De DSG automatische versnellingsbak is een staaltje moderne technologie, net als zijn besturingssysteem, de DSG Mechatronic. Maar alles in deze wereld kan op den duur gebreken vertonen als gevolg van slijtage, onkundig gebruik, ‘corrupte’ software enz., enz. Enkele voorkomende problemen:

  • Te vroeg/te laat schakelen (op/neer)
  • Vreemde geluiden bij schakelen
  • Schokkerig schakelen
  • Inhouden bij lagere snelheden
  • Uit versnelling schieten

Oplossingen problemen DSG Mechatronic

De oorzaak van de genoemde problemen kunnen in de versnellingsbak zelf liggen maar vaak of meestal ligt het aan een defect aan of niet goed functioneren van de DSG Mechatronic.

Vaak kunnen wij door de software bij te schaven een probleem oplossen maar wanneer het probleem mechanisch/elektronisch is, zal de DSG Mechatronic uit elkaar moeten. Dit is werk voor een specialist. Dynamic Tuning is o.a. gespecialiseerd in de problemen met de DSG automaat en DSG Mechatronic.

DSG Mechatronic reparatie

Wanneer blijkt dat de problemen worden veroorzaakt door mechanisch/elektronische of hydraulische onderdelen in de DSG Mechatronic, rijst de vraag: repareren of vervangen. Vervangen is de laatste optie.

Eerst wordt gekeken of DSG Mechatronic reparatie mogelijk is en of het opweegt tegen de kosten van vervanging. Wij hebben de kennis, kunde en materialen in huis om een DSG Mechatronic te kunnen repareren. Onze medewerkers zijn opgeleid om ook deze werkzaamheden te kunnen uitvoeren; we zijn tenslotte erkend DSG Dokter.

Dynamic Tuning verzorgt voor de DSG Mechatronic:

Van alle automerken!

Contact

Neem op met ons wanneer je een probleem vermoedt met jouw DSG Mechatronic of wanneer je gewoon een vraag hebt. Of kom gewoon even langs. Wij staan je graag te woord en helpen je ook graag verder.
Aj
Door

Aj

op 13 Jun 2019

Beste,Ik ben in het bezit van een volkswagen polo gti uit 2011, op het dashboard zie ik een soort steeksleutel knipperen, maar alleen wanneer de olietempratuur rond de 90 graden is. Als de auto koud is, rijdt die prima. Maar wanneer de auto warm is en ik trap het gaspedaal wat dieper in begint die soort van te stotteren en hangen in toeren. Als ik naar de mechatronica kijk dan lekt er ook olie. Wat zouden de kosten zijn en kan dit gerepareerd worden?Hoor graag van uMvg ajair

Abdel
Door

Abdel

op 26 Aug 2020

Ik heb ook het zelfde probleem maar wel met een Seat Leon ...

Riciano
Door

Riciano

op 16 Apr 2020

Ik vraag dit mij ook af

Reactie plaatsen