arrow_drop_up arrow_drop_down

Problemen met 

DSG Bak of DSG Automaat?

Herken jij één van onderstaande problemen? Wij hebben de oplossing voor je!

DSG Bak schakelt 

te vaak en te snel terug

Heb je een DSG Automaat en ervaar je problemen met het terugschakelen? Schakelt de DSG Bak te snel en te vaak terug? Wij leggen je uit hoe dit komt en hoe je dit probleem kunt oplossen.

Meer informatie

Afremmen 

op de motor

Remt jouw DSG Bak af op de motor zonder dat je dit wilt? Simpel gezegd zou je kunnen stellen dat de software in de automatische versnellingsbak niet goed staat afgesteld. 

MEER INFORMATIE

DSG Bak schokt in  de 1e of 2e versnelling

DSG Bak schokt in 

de 1e of 2e versnelling

Schokt jouw DSG Automaat in de eerste of tweede versnelling? Er kan een probleem ontstaan wanneer je het gas te diep intrapt. Dit geeft dan een ongewenste acceleratie. 

DSG Bak te laag in toeren

DSG Bak te laag in toeren

Heb je een auto met DSG Versnellingsbak en schakelt deze soms al bij een snelheid van 50 km/uur naar de 4e of 5e versnelling?

Meer informatie

Zwaar, brommend geluid

Maakt de DSG Bak een zwaart  brommend geluid? Dit is een veelgehoorde klacht bij mensen die zich bij ons melden.

Meer informatie

DSG Bak trilt

Trilt jouw auto met DSG Versnellingsbak tijdens het optrekken? Vaak is er sprake van trillingen bij lage toeren en in lage versnellingen.

Meer informatie

Te snel terugschakelen

Het probleem van het te vroeg terugschakelen en te laat opschakelen is eigenlijk terug te brengen tot één gegeven. Namelijk de software die in de bak verwerkt zit. Afhankelijk hiervan schakelt de bak 1, 2 of soms wel 3 versnellingen terug. Dit terugschakelen is nodig om gebruik te maken van de pk’s bovenin. Dit zal in een hogere versnelling langer duren.

Afremmen op de motor

Software is extreem belangrijk voor een DSG Automaat. De software bepaalt de afstemming van de versnellingsbak. Wanneer er problemen ontstaan dan is de software doorgaans ook leidend als het gaat om de problemen met het afremmen op de motor. Hierdoor krijgt de versnellingsbak in feite de verkeerde informatie waardoor er problemen met de DSG Bak kunnen ontstaan.

DSG Bak schokt in  de 1e of 2e versnelling

DSG Bak schokt of trilt

De overgang van de eerste naar de tweede versnelling hoort soepel te verlopen, maar dit is dus niet altijd het geval. Problemen doen zich voor wanneer je het gaspedaal heel snel en diep intrapt. De versnellingsbak schiet dan toch in de 1e versnelling. Dit geeft een acceleratie die je niet wilt en heeft als gevolg dat er behoorlijk abrupt wordt opgetrokken wat als onprettig wordt ervaren.

DSG Bak te laag in toeren

Te laag in de toeren

Een DSG Versnellingsbak heeft makkelijk de neiging om te laag in de toeren te belanden. De automaat schakelt en automatisch door waardoor de auto bij een snelheid van 50- km/uur al in de 4e of 5e versnelling kan schieten. Wij kunnen dit voor jou bijstellen zodat je geen problemen meer ervaart.

Brommend geluid

Maakt jouw auto een zwaar geluid (zware brom) of een dreunend geluid? Wanneer je een DSG Versnellingsbak hebt dan is dit een probleem wat vaker voorkomt. Een DSG bak is een moderne variant van een automatische versnellingsbak. Het probleem is vrij complex en kan allerlei oorzaken hebben. Maar ondanks de vele mechanische onderdelen die het gebonk en gebrom waarschijnlijk veroorzaken is het probleem vaak de software.

Trillen tijdens optrekken

Wanneer de bak trilt tijdens het optrekken dan is er sprake van een probleem. De techniek is immers zo ontwikkeld om juist soepel te schakelen van de ene naar de andere versnelling en daarbij juist niet te trillen en te schokken. Vaak is er sprake van trillingen bij lage toeren en in lage versnellingen.

Dynamic Tuning is erkend DSG Dokter en lost deze problemen voor jou op.